sayang korang...

Saturday, August 20, 2011

monolog..ke cakap sensorang??

"aku bingung la ngan dia..nak ke tak nak ni..kjap bkan men mnja ngan aku..kjap dingin la plak..?"

D: ala ketara sangat la dia cma mau release tension kat ko..tengok la...dia susah hati, ada masalah..baru dia cari ko..bila dah senang, layan ko pun cam sebelah mata je..

A: mungkin dia nak tenang2 dulu tu..dia tak mau perkara dulu berulang kembali..dia da cakap kan dia tak mau cam dulu lagi...

"aku trauma la..takut perkara dulu berulang balik..tapi dia da promise dia nak berubah.."

D: berubah...BERUBAH??? dah memang sejak azali perangai camtu, boleh ke berubah?? lagi pun, ko ni mana la ada papa untuk dia berubah..u were worthless...no matter how u struggling n tumbling down for him..dia cuma akan pandang ko sebagai tempat untuk release tension je..pendek kata, just PERSINGGAHAN...

A: jangan cepat buruk sangka...cuba bagi dia second chance..everybody deserve a second chance..mana tau memang dia nak jadi lebih baik...lagi pun dia dah berulang kali nak minta maaf dari ko... lelaki ni payah nak ucapkan maaf..

"aku macam nak je terima dia terus sebab memang hati aku masih sayang dia...tapi........"

D:apa ko tunggu lagi?? dah ko pun sayang ngan dia...dia pun dah on ja tu..nanti lambat, dia dah tak mau ko.. ko jugak yang menyesal nanti..bagus ko terima je dia...at least ada jugak teman ko...

A: kalau dia betul2 ikhlas nak ko n sayang ko...dia pasti sanggup tunggu ko..ko pun dah explen kn skang ko last sem..kalau dia serius pasti dia akan tunggu ko smpai ko terima dia..kalau dah memang takdir ko dgan dia, tak kan ke mana jugak...

"aku ni setakat apa je la...dia tu...budak U.......top student plak tu..dah la bdak degree..aku ni apa la jugak"

D: haa sedar pun diri ko tu...lau setakat budak ........ cam ko ni..jangan harap la dia nak pandang ko....lagi bertimbun gadis2 cantik, pandai2 lagi d u.... tu...langsung tak setaraf pun ko ngan dia...tak ubah macam pungguk rindukan bulan je ko tu nanti..

A: yela memang sekarang ni taraf hidup tinggi, suma perlukan duit so gaji pun mesti la tiptop kan! tapi ko yakin ke suma lulusan u....tu gerenti akan berkerja n bergaji besar?? silap hari bulan gaji ko sbagai N lagi tip top dari lulusan degree tau! lagi pula ko tu tak da pun hutang ngn ptptn ke apa..hehehe.. (ni watak A ke D ni?? haha) kalau hati dah sayang, tak kira pun smada ko takat spm je ke, keja cuci piring je ka..bla dah cinta tu pasti bsatu jugak la..

"kalau aku terima dia...aku pasti ka aku mampu bertahan dengan perangai dia yang quite tuttttttttttt tu?? "

D: lau dia bikin panas lagi, ko balas lah balik!! ni la masanya ko balas balik apa dia penah buat kat ko dulu..dia ingat dia boleh pijak2 ko?? lelaki macam tu layak dibom terus ja! padan muka ko buat dia rasa apa yang penah ko rasa dulu...

A: api tak kan boleh dihapuskan dengan api..bukan?? sebaliknya dengan apa yang bertentangan dengannya, iaitu air...tak mengapa untuk mengalah, sebab memang lumrah lelaki mempunyai ego yang tinggi dan tak suka mengalah..cuba bawa berbincang secara baik, tentang perkara yang ko tak suka tu..sekeras2 hati lelaki pun, jika dibelai dengan kelembutan pastinya akan lembut juga..sekurang2nya dia tau yang ko tak suka dengan sesuatu perkara tentang dirinya..

"hmm aku masih takut la...semuanya masih samar2...apa perlu aku buat ni?? aku takut tapi dalam masa yg sama aku tak mahu kehilangan dia..."

D: buat apa mau takut denga perasaan ko sendiri?? ko sendiri pun dah jelas yang ko memang sayangkan dia...kalau ko betul2 sayang dia ko mesti buat dia stay ngan ko! ko manja kan dia, ko bagi layanan yang sehabis baik dengan dia! ala pendek kata ko couple la dengan dia...

A: usah berfikir dalam jangka masa yang pendek dan terburu2..kalau ko dah berusaha sedaya mana pun tapi jika jodoh tiada, tak kan ke mana juga...orang dah kahwin pun boleh cerai..ini pula baru nak jadi2 couple...even kamu tak ada takdir tuk bersama, still ko masih boleh doakan dia tuk dapat kebahagiaan dia....ko sayang dia tak bermaksud ko kena dapatkan dia, sayang ni luas perspektif dia..kalau betul ko ikhlas sayang kan dia, walaupun jodohnya dengan orang lain ko akan tetap rasa gembira untuk dia..sebab sayang ko memang sayang tuk buat dia gembira..tak perlu lah ko kusutkan fikiran ko tentang dia..berserah ja pada Allah, Dia maha mengetahui apa yang terbaik utk ko....teruskan lah berdoa utk kebaikan kamu berdua...smada bersama atau tidak..yang penting ia ada lah jalan terbaik utk kmu brdua gembira..

*ok monolog ni stop right here sebab author nak berenti b4 dapat migrain*




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...