sayang korang...

Wednesday, August 31, 2011

aidilfitri 1432 H

wahh lama tak update blog...usesehhh sibuk la konon tu kn...hehe...pretty much jugak la...as the only daughter of da family, memang banyak jugak la mission perlu diaccomplished kan...brmula slepas pengumuman raya pada 30 ogos(yeay!) ~~actually memang sibuk dah d ruamh slepas je aku balik dari kolej (28 hb tu)

29.8.2011(malam raya)
-macam besa tiap tahun memang aku dikhaskan untuk membuat sejenis kuih tradisi d rumah aku, iaitu biskut cornflakes madu (nyum i like!)...memang dari sekolah dah sah2 aku la orang yang buat biskut tu...hehehe...agak meriah jugak sebab kazen2 aku dari tamparuli n lok kawi dah balik temankan aku waktu tu, tapi bukan tolong pun! tolong tengok je! huh! yelaaaa mentang2 la dorang suma laki, aku je bunga sana..yelaaa aku diam2 je buat keja sorang2....hehe mrajuk konon!

30.8.2011(1 syawal)
-bangun pagi, gosok gigi, cuci muka, dan mandi(wehh cam lagu tadika ni!) pastu p solat raya dengan family d masjid yang terletak selang sebuah rumah je dari rumah aku..dekat je..memang tak menyebelahi la cuaca kemarin, sepanjang hari hujan..kejap renyai kejap lebat..pas dari masjid, aku ngan family n kazen2 aku g kubur arwah mamatua(nenek) aku...nenek sebelah mama aku...

balik dari kubur, ada sorang kazen aku ni, c aiman, umur baru 7 tahun, dia cakap ngan mama dia yang dia ada nampak arwah nenek aku waktu kami suma baca yassin..punya la aku terkejut! c aiman cakap lagi dia tengok kami semua, anak2 dia n cucu2 dia..n arwah tu berdiri di antara kami2 semua..waktu tu arwah pakai baju putih, n maca jugak pakai tudung kata c aiman..kami ingat dalam kapan, tapi bila kami tanya, tak da plak yang kena ikat atas kepala arwah tu c aiman tengok..sebak la aku rasa waktu tu, sebab sebelum balik tu aku ada cakap depan kubur nenek.."hai matua" sambil lambai ke arah kubur..pastu mama aku cakap"bagi salam la, assalammualaikum ya ahlil kubur" then aku pun ikut la...bla mau balik aku ada cakap lagi, "matua kami mau balik suda"....sebab aku tau roh tu memang akan mendengar apa yang kita katakan, tapi aku tak tau waktu tu roh dia berada dengan kami atau tak..aku percaya jugak la dengan apa yang c aiman cakap tu, sebab dia masih budak lagi, tak kan mau tipu..lagi pun apa yang dia cerita tak pernah berubah pun cerita tu..memang budak2 bleh tengok kan benda2 tu before akhil baligh..

then malam tu aku ngan family g beraya d umah nenek pija, n pak cik2 aku d sebelah kota klias...collecting uit raya! hahaha apa la niat tu! aku sebenarnya tak larat sangat..tapi aku fikir ni la waktunya tuk melawat n mengeratkan silaturrahim dengan dorang, yelah waktu raya je boleh jumpa kn..lagipun waktu susah saudara yang paling dekat dengan kita..

31.8.2011(independence day! n 2nd day of raya)
-hampir terlupa hari ni HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA KE-54 tahun!! minta maaf, mood raya sangat ni! hehe...hari ni pulak p beraya d sipitang!g tempat nenek pitang (hehe sbab dia tggal d sipitang) ngan family n kazen...sempat g singgah d esplaned sipitang, kira water front gitu la...dekat laut sana...wahhh best jugak lama da tak g pantai n dapat g ngan sedara suma..tapi sedih la kazen2 aku suma da balik g KK petang tadi....kurang meriah dah aku rasa tau...

3 comments:

  1. selamat hari raya! maaf zahir dan batin! salam kemerdekaan juga! :)

    jangan lupa duit raya dan kibarkan bendera Malaysia! :D

    ReplyDelete
  2. selamat hari raye.......selamat hari merdeka :D

    ReplyDelete
  3. elie: wajib tu! hehe

    ctk: slamat hari rya n mrdeka..merdekaraya!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...