sayang korang...

Thursday, March 24, 2011

aku dan teknologi maklumat..

ari ni 24hb...ari ni ada lah ari khamis...tu ja yg ak nak cakap sal hari ni.. :D Lolz!~

apa kaitan aku ngan thursday?? takda papa pn..


ari ni smasa mmbuka home untuk laman sesawang iaitu pesbok, ada bbrapa kwan2 aku ngan gah nya sdang mnikmati 'malam pertama' dorg ngan henpon mereka...owhhh bahagia nya beliau2 yang bkemampuan memiliki fon baru, at least ada gak "baru" pnya istilah kn..heheheh! berdasarkan pngalaman aku, aku suka sngat2 guna fon brand sony ericsson.. smart sehh, function pun cool! banding nokia yg agak lame & itu2 je pattern dia...ehehe..


first time aku dpat fon wktu aku form 4 (2006)...adiah dari my abah la konon2 tuk PMR, lalalala..bukan cam adik aku! tahun 5 dah da npon, Ngage lak tu!! (2008 lau tak silap) grrr ngada tol la adik aku ni! fon aku takat nokia 3120 je..lalala


            


banding 2 fon ni...d sblah kiri fon aku, blah knan fon adik aku...zzzzz fire fire!!!


pastu aku upgrade kpada fon nokia N73 music edition gik,riban jugak la hrganyee... hehe adiah gak dari abah tuk spm...wuhuu i lop my abah!! tapi lum smpai sbulan fon aku tu dah R.I.P dah masuk dalam sungai...dsbabkan kejadian yang tak diingini...aku harap ikan2 or katak2 yang dapat adiah fon dari aku tu jaga lek lok fon tu..huhuhu :(





>dalam kenangan..huhuhu..


dah ilang N73 aku tu, aku guna balik khidmat nokia 3120 aku yang dah tersimpan dalam galeri nasional kat umah aku..hehe.. bnyak jasa yang telah beliau taburkan pada aku..hehe..pastu aku dpat tawaran matrik (KML) & dgan jayanya aku mghadirkan diri d sana..& skali lagi abah dgan bmurah hatinya mmberikan aku fon beliau yang aku puja2 waktu tu, iaitu sony ericsson k770i (2008)..abah plak guna fon 3120 aku tu..huhu pgorbanan abah tuk buat aku bgaya sngat2 aku hrgai!! sayang abah sangat2!





lama jugak aku guna fon ni...smpai la prkhidmatan fon ni agak mgalami kpincangan di mana button no 8 & 9 tu agak sukar tuk dtekan & myebabkan ksulitan bagi aku tuk mnaip pesanan ringkas..haha! dah baiki pun sama jugak...last2 hujung tahun 2009 tu aku smpan jak d umah, ingat nak beli fon besa2 je yang kaler itam putih tu, tapi mama aku plak dah beli fon baru tem tu, n mama suru gna fon dia pulak..nokia n73 jugak la tapi tak la music edition, hehehe..





pastu aku mgorak langkah untuk memiliki 2 fon sbab aku mula memiliki 2 no..hahaha aku rsa ni lah kputusan aku yang sngat2 unmatured & gross..wakakaka! n dgan wang elaun aku, aku beli la fon ni, sony ericsson w205(ptghan thun lalu)...mula2 ingat cool la fon ni ngn featured as slide fon, tapi bla aku tgok2 pastu, cam hampeh je!! mgkin coz b4 diz aku mgunakan fon yg agak advance dari ni kan,tu la pasal,hehe...tapi fon ni aku aku tamatkn riwayatnya dgan mnjualnya ngan dpat suku hrga je,huhu sedihnya!! (hujung thun lalu) sedih bkan sbb jual fon tu, sbab hrga ni rndah! tpi apa ble buat la, kdaan ekonomi tem tu mmang sngat2 muflis da!!





so skang aku setia ngan fon N73 from my mama je la..hehehe..wlaupun dah tkupas2 dh surface nya tapi asalkan aku boleh call n sms cun dah tu..


my dream fon 4 next year!! thun dpan Insyaallah dh keja dah, nak beli fon sndri lah...calon2nya ialah.....







1. iphone 5


Sony Ericsson Satio (Idou)


2. sony ericsoon satio


Nokia E5


3. nokia E5


ermm tu je kot dalam goal aku, aku ni tak lah nak yang palleenngggg advance, yang pnting aku slesa guna n aku suka ok dh...tak pe lah lau fon yang lama2 pnya kluaran pon aku tak kesah....





lau guna cmni pun aku boleh aje....hehehe :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...