sayang korang...

Monday, March 11, 2013

burden of life

11.30 pagi
ahh masih awal lagi
pusing sebelah kiri 
capai hp d jari
berharap mesej dari dia mampu ceriakan hari
jam biasanya dia baru bangun dari mimpi
yang dahulunya aku marahi
kini aku sendiri yang alami

mesej dia berkali kali
masih tiada bunyi beep didengari
sah aku mula memaki
otakku bagai digerudi kemudian diludahi
hati ku kian bersepai
ahhh ini lah bahana cinta 3 segi yang kau mulai!


dulu dia bisa cipta bahagia dari rasa celaka
tapi kini dari syurga jadi neraka
bila semua penipuan terhidang depan mata
yang aku rasa seperti hendak pijak muka
bila aku jadi orang kedua
dan sepertinya tetap menjadi pilihan tak utama
hati mana tak meronta
cinta yang ada selama ini ada apa padanya?
kesetiaan aku sekadar hiburan baginya cuma
mungkin di belakang aku ditertawa dipersenda
kerana begitu alpa dengan keadaan semasa
yang setiap hari diperkata
bukan aku tidak peka
cuma aku bukan jenis cemburu buta
aku sedar dia belum milik aku yang sah untuk ditunta


hati perih
jiwa sedih
fikiran pedih
muka sememeh
badan letih

bukan sekali

sekadar jadi teman menemani
sebelum ini sudak berkali
dan bukan dia tak ketahui
banyak kali aku ingati
dia tetap cakap sumpah b tiada gf lain lagi
ahhhh ini rasa semua bikin aku mati

aku ni??

mungkin untuk geli-geli
untuk ketawa tak kering gusi
sebagai teman bila tak sefahaman dengan bini
dulu aku yakini dia pemilik hati
bertahan hati walau ada yang menghampiri
yang memang dasarnya suda lengkap tuk buat laki
namun aku tetap sokong tanpa berbelah bahagi
meski untung konon cuma kecil sekali
masih ada komitmen pada keluarga untuk diberi
walau hasilnya belum pernah aku rasai
aku rasa aku rugi
bertahan kononnya atas nama cinta sejati
aku tak tahu harus sampai bila begini

tolong Tuhan beri aku simpati!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...